نفس مامان ،محمدرهامنفس مامان ،محمدرهام، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 16 روز سن داره

محمدرهام هستی مامان وبابا

بیست ِ بیست ِ20

1391/7/16 13:53
نویسنده : مامان سمانه
1,437 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

 

 

20شکر شکردون،غنچه خندون،نوید بارون،ای ماه تابون

سلام

میدونی ماه تابونم،

پانزدهم

هر ماه از عمرم منو یاد چی میندازه؟؟؟؟؟؟؟


یاد اون روزی که پاهای خوشگل وکوچولوت رو روی چشمام گذاشتی واومدی توی بغلم.آآآآآآآآآخ که هر چقدر از حس وحال خوبی که اون روز داشتم بگم کم گفتم.20

امروزم یکی از اون روزاس ،با این تفاوت که این پانزدهم نوید 20ماهگی تو رو میده که خودت همه جوره بیستی.

 عشق مادر،امیدمادر،نفس مادر،عمرمادر20ماهگیت مبارک.

 

2020

بلـــــــــــــــــــــــــــــه الان 20ماهه که شبها با بوسیدن گونه های تو خوابم میبره وصبحها اولین چیزی که میبینم چهره معصومته.

20

گل شکفته در بهمنم،من خیلی ها رو با اندازه های مختلف دوست داشته ودارم ولی هیچ وقت فکر نمیکردم دوست داشتن به غیر از اندازه نوع خاصی هم داشته باشه، عشق به فرزند واقعا"با همه دوست داشتنها متفاوته ومن این حس رو فقط با تو تجربه کردم واز این بابت ازت ممنونم.

غنچه زمستونی من،هیچ وقت فکر نمیکردم یه انسان بتونه سرمای زمستون رو برام به گرمای استوایی تبدیل کنه ولی تو این کاررو برام انجام دادی ومن بابت وجود گرمت ازت ممنونم.

پسر برفی من،هیچ وقت فکر نمیکردم عاشق زمستون بشم ولی تو با حضور زمستونیت من رو عاشق این فصل یخ زده کردی وبابت این نگاهی که بهم دادی ازت ممنونم.

عزیز دلم هیچ وقت فکر نمیکردم از ندیدن کسی برای مدت کمتر از 10دقیقه آشفته وداغون بشم ولی با ندیدن تو پر پر میشم.برای بودنت ازت ممنونم

خوشگلم همیشه میدونستم که بچه ام رو خیلییییییییییییییی دوست خواهم داشت ولی نمیدونستم که آستانه دوست داشتنم اینقدر وسعت داره وبرای این کشف احساساتم ازت ممنونم.

هیچ وقت فکر نمیکردم در کنار کسی غیر از بابایی آرامش داشته باشم والان به خاطر آرامش مضاعفی که بهم ارزونی کردی ازت ممنونم.20

هیچ وقت فکر نمیکردم حتی بوییدن کسی من رو به فضا ببره واز خود بیخود کنه،عاشق اون بوی گردنتم، بوی خوش پوست تنت،بوی کودکی،بوی خدا..........برای این حس خوب ازت ممنونم فرشته ی من.20

20ماهه که نفس به نفس وقدم به قدم شاهد مراحل رشد وتکاملتم.من به عینه دیدم که نوزاد بی اراده وکم عضله من به کودکی استوار وقوی تبدیل شد ،من شاهد تلاش دندونات برای حضور توی دهانت بودم،من رو به روز قدرتمند شدن وشکوفایی تو رو دیدم وخواهم دید.من یادمه چه تلاشی برای نشستن وچهار دست وپارفتن داشتی وهرگز لحظه شیرین راه رفتنت رو که من رو به ابرها برد فراموش نخواهم کردوهرروزکاملتر ورسیده تروشیرینتراز روز قبلی میوه ی دلم.20

20

با هر مرحله از این رشد مضطرب وخوشحال میشدم.چرا مضطرب؟؟؟؟

برات یه کمیشو مینویسم به عنوان مثال:

دندون در آوردن:ای خدا زودتر این دندونا دربیان تا بچم از این درد لثه راحت بشه.هرروز منتظر بودم یکیشون در بیان تا 20تا تموم شه  وبر ای اتمامشون شمارش معکوس داشتم ودارم.الان هفدهمین دندونت داره کامل میشه ،خداروشکر 3تا دیگه مونده تا یه مدتی از این درد راحتشی.

20

واکسن:وااااااااااااای که چقدر از روزایی که واکسن داشتی متنفرم،صحیح وسالم میبردمت بعد داغ وتب کرده میوردمت وآغاز ماجراهای مربوطه.2020

با هر خنده ات تمام غمهام یادم میره وبا هر قطره اشکت غمهای عالم میریزه تو جونم.20

هیچ وقت فکر نمیکردم به کسی انقدر وابسته شم،کودک 20ماهه نازم برای این وابستگی شیرین ازت ممنونم.

اگه بخوام برات بازم بنویسم کلی صفحه وبلاگی احتیاج دارم پس فقط اینو بدون که مامان سمانه ات یک عالمه تشکر بهت بدهکاره وبابت همه خوبیهایی که برام به ار غوان آوردی ازت یک دنیا

ممنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

20

حالا یه کم از خودت بگم:

وقتی داری شیر میخوری حواست کاملا"جمعه وهر از گاهی یه نگاهی به اطرافت میندازی.20

20

عسلم،دایره لغاتت خیلی بیشتر شده وتقریبا"همه کلمات رو به سبک خودت ادا میکنی.از امروز به جای اُتوس میگی اُتوبوس.تشویق

20

منظورت رو کاملا"میفهمونی واحساس میکنم بین 19تا 20ماهگی رشد عقلی زیادی داشتی وخیلیییییییییییییییییییی فهمیده تر از قبل شدی.فرشته

20

حس همکاریت فوق العاده اس هر چیز غیر متعارفی روی فرش ببینی بر میداری ومیندازی توی سینک.وخیلی کمکم میکنی البته من دلم نمیاد زحمت بکشی ولی برای تقویت حس همکاری وانسان دوستانه ات باهات مخالفت نمیکنم.قلب

 

اوایل از جارو میترسیدی ولی الان کاملا"حرفه ای جارو میزنی20اگه درحال گردگیری باشم دستمال به دست میشی وبا دقت به وقت لازمش سیشه شوی رو میدی دستم.20وقتی هم لباسشهای شسته رو پهن میکنم به لباس هر کی میرسیم اسمشو میگی20

20

خیلی با نمک وپرهیجانی20 واین یعنی همونی که ایده آل من برای داشتن فرزند بود راستش من اصلا"بچه های آروم وبی تحرک رودوست نداشته وندارم ونخواهم داشت.نیشخند

20

دوست داری از همه چیز بری بالا  مثلا"میری روی اپن میایستی یا میری روی کنسول آینه شمعدان وآیفون رو بر میداری وبا رهگذرا اختلاط میکنی وهمچنان عاشق توپ وماشینی .

20

مثل گذشته غذا خوب نمیخوری20 ولی عاشق لواشک ورب انار وترشی وپفیلا وبستنی وکاکائو هستی.خوشمزه

20

بعضی کلمات رو خیلی قشنگ ادا میکنی مثلا:

ژوس:سُس

بَستَ که اوایل بِبِس بود:بستنی

مُیَمَ نانا:محمدرهام

یایا:سارا

کووولللللوووووو:کولوچه ( الهی قربون اون فرم لبات برم وقتی این کلمه رو میگی)

پیـــــــــش:پیچ

20

تمام اعضای بدنت رو میشناسی واگه ازت بپرسیم نشونمون میدی.

صدای پیشی وشیر وقورباغه وجوجووهاپو وببعی رو بلدی.

صدای دریل رو هم خیلیییییییییییی زیبادر میاری ویعدشم میگی تــــــــــــَس :یعنی ترسیدم.

20

خیلیییییییییییی تمیزی وبه محض کثیف شدن دستت دستم رو میگیری میبری وهمش دستتو نشون میدی ومیگی دَس یعنی دستمو بشور وبه محض رسیدن دستت به آب تند تند دستهات رو میشوری.

20

نقاشی20 وکتاب خوندن20 وآب بازی 20خیلییییییی دوست داری وهیچ وقت دست رد یه سینه اشون نمیزنی.

20

روزی چند بار دستمو میگیری ومیبریم پای کامی ومیگی شین یعنی بشین بعدم میگی آلا یعنی برام آهنگ آی لاو یو20 بذار بعد هم به دنس دعوتم میکنی.20

20

از روی عکس همه رو میشناسی ووقتی میبینی اسم اونایی رو که میشناسی میگی.

دوربین رو میدی دستمو میگی:اَس.....نینی یعنی عکس نینی رو نشونم بده ومنظور از نینی خودتی.

20

روی تخت بالا پایین میپری وجامپینگ20 میکنی قربونت برم مامان جون خوشخواب تختمون تا کی از دست تو دووم میاره؟؟؟؟؟؟؟؟

20

خودت رو بی پروا وبی ملاحظه پرت میکنی توی بغل من وبابایی وداغونمون میکنی.20

20

هر از گاهی که دلت برامون تنگ میشه میای بوسمون میکنی ومیری به ادامه بازیت میپردازی.20البته به این نحوه که لپتو میاری جلوی لب ما تا بوست کنیم .الهی قربون پسر نازم برم که بوسیدن بلد نیست ودر هر حالت باید بوسیده بشه.20

20

علاقه زیادی به کرم زدن داری وهمش میاری تا برات بزنم تا روی پوستت پخششون کنی.

20

خیلی با محبتی وروزی صد بار به زخم روی پای من اشاره میکنی وبا چهره ناراحت ودرهم کشیده میگی: اوووووووووووووووووووووووووش یعنی اوف شـده.

20

روزی چند بار شلوارکتو میگیری بالا وزانو هاتو نشونم میدی و میگی دَد یعنی درد میکنه بوسش کن وبه محض بوسیدن من خوب میشی ومیدوی ومیری.

خلاصه کلی دلبری میکنی ودل من وبابایی رو میبری.

20

 

به هیچ عنوان زیر بار نمیری به خاله سارا بگی خاله واسمشو صدا میزنی ومیگی:یایا

20

اینا هم عکسهای گل پسر نازم،نازدونه ِ بی نیازم در روز تولد 20ماهگی

 

گل 20ماهه من دیوانه وار دوستت دارم

امضا

مامان سمانه

20

هههههههههه اینا چیه؟؟؟؟

مامان:امضای یک مادر عاشق پیشه

20

حالا یه ژست عالیییییییییی

20

به اضافه کمی لبخند

20

از یه زاویه دیگه

20

یک فیگور توپ وبی نظیر

20

در حال بازی پیتی پر یا همون کلاغ پر ِ قدیم

20

درحال گفتن یَف از جمله ی معروف پیتی یف(پیشی رفت)

20

حالا یه کم دراز بکشم

20

اندکی خنده چاشنی فیگور میکنم

20

وتاملی بر 20ماه گذشته

20

مامان نوشت وپایان نوشت:

تو خود نمره بیستی   2020   تو مثل هیچ کسی نیستی

تو ایده آلی ،خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی با حالی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مامان محمد و ساقی
16 مهر 91 14:48
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سمانه جون.
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای امروز وبتو ترکوندیها
خیلی عاشقانه و مادرانه بود.
قربون اون امضاهای قشنگت.من عشق کردم.عالی بود و دوست داشتنی



سلام به روی ماهت مینا جون.ممنون از این همه انرژی مثبتی که بهم دادی.
مامان محمد و ساقی
16 مهر 91 14:49
محمد رهام عزیزم 20 ماگیت مبارک.
ایشا... تولد 20 سالگیت رو اینجا جشن بگیریم عزیزم.



متشکر خاله گل...ان اشالله
ستاره زمینی
16 مهر 91 15:41
عزیزم 20 ماهگیت مبارک.

نمره 20 تی


ممنون خاله جون
عمه اریسا کوشمولو
16 مهر 91 16:35
ااااااانقدر بی نظیر مینویسی مامان سمانه جون که ادم محو نوشته هات میشه ....
20 ماهگیتم مباااااااااااااااااااااااااااارک عسل خاله


ممنونم دوستم برای انرزی که بهم دادی.خستگیم دررفت
عمه اریسا کوشمولو
16 مهر 91 16:36
عکسااااتم که فوق العاده بودم خیلی لذت بردیم
مخصوصا متفکر اخری


ممنون از نظر پر لطفتون
مامان نیکان
16 مهر 91 17:01
20 ماهگیت مبارک گل پسر.عکسهای بوسه بارانتان واقعا زیبا بود
سمانه جان از آنجایی که نویسنده خیلی خوبی هستیدو به زبان بچه ها سخن گفتن را خوب واردید.اگه ممکنه به وبلاگم بیاین و نظر بدید. چون منم خواستم یکبار از زبان پسرم داستانش را تعریف کنم
بهم کمک کنید تا هر جا که ایرادی داره برطرف کنم.
ممنون دوست خوبم.


ممنون خاله جون
شرمنده ام نکن دوست جونم.اومدم وخوندم خیلیییییییی زیبا نوشتی خانومی .موفق باشی
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
16 مهر 91 17:10
سلام گلم چه پر احساس وقشنگ نوشته بودی خسته نباشی گلم ودو تا بوس ابدار واسه محمد رهام جون ومامانش یه مدته که اصلا وقت نیکنم بیام ممنون من هم خیلی دوستت دارم عشقمممممممممممممممممممم


ممنون از نظر پر مهرومحبتت دوست خوبم.با داشتن دوستای گلی مثل شما دیگه خسته نیستم
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
16 مهر 91 17:11
محمد رهام جون تولد بیست ماهگیت مبارک


خیلی ممنون خاله جون .سه شاه پسررو ببوسین
بابا عليرضا
16 مهر 91 18:08
تولد 20 سالگيت رو جشن بگيرم گل پسرم دسته مامانت درت نكنه با اين همه خلاقيت و هنر و زحمت


ان شالله.......خواهش میکنم عزیزم
الهه مامان روشا جون
17 مهر 91 0:36
سلامممممممممممم.محمد رهام جونم 20 ماهگیت مبارک.
ماشالا که حرف زدنت پیشرفت کرده.
آفرین به مامان سمانه با این همه احساس قشنگش .عالی بود عکسشم که معرکه بود .ایده ات رو میدزدم حتما.


سلام ممنون خاله جون
تشکر الهه جون این حرفها چیه خانومی شما مختاری
مامان قند عسل
17 مهر 91 8:08
خیلییییی قشنگ بود .مامانت خیلی گله عزیزم،قدرشو بدون.


ممنون از نظر پرلطفتون
مامان پاتمه
18 مهر 91 8:04
سلام مبارک باشه عزیزم
وای این بوس بوسی کردن چه ایده قشنگی بود
بریم تو کار کپی برداری
آفرین مامانی مهربون و عااااشق


سلام عزیزم موفق باشی ممنون از محبتت
مونا مامان امیرسام
18 مهر 91 22:15
عزززیزم بیست ماهگیت مبارک.امیدوارم 120 سااااله شی.موش بخوره تورو که با رهگذرهاا حرف میزنی.


ممنون خاله مونا مهربون
مونا مامان امیرسام
18 مهر 91 22:15
عکسهااات خیلی قشنگ بودند.بوس


چشماتون قشنگ میبینن خاله جون
ایران نقش
21 مهر 91 18:44
درود متقابل ما را پذیرا باشید بانو. آرزو می کنیم شیدایی را که از بالیدن فرزند دلبند خویش در دلتان می روید و البته خوشبختی و سعادت را برای فرزندتان می خواهیم که سپیدترین روزهای شادابی را تا آنسوی لحظه های خوشبختی به تجربه بنشینید. دیدگاه پرمهرتان را ارج نهاده و نیز از پیشنهاد ارزشمند شما استقبال می نماییم. تقاضامندیم از آنجا که یک مادر می باشید و با سلیقه کودکان عزیز آشنایی بیشتری دارید ،در صورت امکان مشخصات بیشتری در خصوص رنگ و شکل پوسته های خوشایند کودکان برایمان ارسال فرمایید تا در طرحهای بعدی از آنها استفاده گردد. در ازای واژه های مهربانی که برایمان نگاشته اید ، کلمه ها از بیان تشکر قاصرند و تنها می توانیم برایتان بگوییم که متشکریم و در پایان یک شاخه گل سرخ مجازی را تقدیم شما می نماییم. ----------------------------------- پاسخ به : سمانه mohammadroham.niniweblog.com mami.roham@yahoo.com 2.178.25.56 فرستاده شده در 2012/10/09 در 19:17 سلام وخسته نباشید قالبها عالی وواقعا زیبا هستن ولی ای کاش متنوعتر بودن واز صفحه 4به بعد هم باز میشد واقعا”خسته نباشید [Web] - [E-Mail]
مامان رهام
22 مهر 91 11:26
سمانه جون سلام به به چه پست توپی ..20ماهگیت مبارک عزیزدلم


سلام مونا جونم ممنون
مامان رهام
22 مهر 91 11:27
سمانه جون ایده خوبیه شاید منم این کارو بکنم کلی خندیدم


حتما"مونا جون
مامان کیان کوچولو
1 آبان 91 13:31
وااااااای اینجا بوووس باروووونه...
مامان کیان کوچولو
1 آبان 91 13:32
عزیز دلم 20 ماهه شدنت مبارک البته با کمی تاخییییییر خاله جون ....


مرسی خاله سمیه ان شالله 20ماهگیه کیان کوچولو