نفس مامان ،محمدرهامنفس مامان ،محمدرهام، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

محمدرهام هستی مامان وبابا

آمار دندونهام

1391/3/22 17:36
نویسنده : مامان سمانه
1,713 بازدید
اشتراک گذاری

من در5ماه و5روزگی دندون دار شدم وبه قول معروف آماده کباب خوری شدم .لبخندخندهلبخند

 

از اون موقع به بعد.....................................هر زمانیکه من  بخندمدندونیا گریه کنمدندون

مرواریدهای سفید توی دهانم معلوم میشن.

به دلایلی مامان وبابا از گرفتن جشن دندونی برای من منصرف شدن واز این بابت همیشه از من عذر خواهی میکنن.

ولی من ازشون توقع ندارم وهمیشه قدر دان زحماتشون هستم ولی پدر ومادرن دیگه حس میکنن همیشه یه دینی به بچشون دارن.ماچماچ

دندون

میریم که داشته باشیم آمار رویش دندونای محمدرهام کمالی رو:

1:

1390/04/20............................دندون سمت چپم ،فک پایینی(central  incisor )

1390/05/02...........................دندون سمت راستم،فک پایینی(central  incisor)

(اگه یه خط فرضی از وسط لب رو تجسم کنیم این دو تا دندون من میشن سمت راست وچپ این خط در فک پایین که من ومامانم بهشون میگیم گوگولیها)

 3:

..........................................دندونی که همسایه دندون خرگوشیهامه ،البته سمت چپ خرگوشیهام .که عجله کرد وزودتر از اونا جوونه زد.( up lateral  incisor)

4:

1390/06/09.........................همسایه سمت راست دنون خرگوشیهام (منظورم همون دندونهای پیشمه)(up lateral  incisor  )

 5:

......................................دندون خرگوشی سمت راستم.(up central  incisor)

 6:

1390/07/19.......................دندون خرگوشی سمت چپم(up  central incisor)

 7:

1390/08/30....................اون دندونم که همسایه گوگولیهای فک پایینه .البته سمت چپم(lateral  incisor)

 8:

1390/09/25...................همسایه سمت راست دندون گوگولیهام.(lateral  incisor)

دندون

دندونهای آسیابم:

 

9:

1390/12/10................اولین آسیاب سمت چپم،فک بالایی(up first molar)

 10:

1390/12/19...............اولین آسیاب سمت راستم ،فک بالایی(up first molar)

 11:

1391/01/21............اولین آسیاب سمت راستم،فک پایینی(first molar)

 12:

1391/02/04............اولین آسیاب سمت چپم،فک پایینی(first molar)

 

دندون

دندونهای نیشم:

 

13:

1391/03/06...........دندون نیش سمت چپم،فک بالایی(caspid)

 14:

1391/03/07..........دندون نیش سمت راستم،فک بالایی(caspid)

 15:

1391/03/11..........دندون نیش سمت چپم ،فک پایینی(caspid)

 16:

1391/03/12..........دندون نیش سمت راستم،فک پایینی(caspid)

 

دندونام

راهنما:

آدرس دندونهام از روی شکل توسط نام لاتین ورنگ مشخص شده وتنها جهت(راست یا چپ) آنها را روی نمودار مشخص نکردم که توی تو ضیحات کاملا"واضحه.

در حال حاضر من یه پسر 16ماهه و16دندونه هستم وبه گفته مامانم خیلی صبورانه با این مسئله دندون

در آوردن کنار اومدم و اذیتش نکردم.البته سر دندونای نیشم اصلا نمیتونستم غذا بخورم ومامانم خیلی

ناراحت بود وحتی چند باری مامانم سر این مسئله گریه هم کرد.ومن واقعا چاره ای نداشتم جز نگاه کردن

در چشمان غمبار مامان و غصه خوردن.که مامانم با دیدن غم من میخندید وبا هام بازی میکرد ولی واقعا

برام نگران بود.

دندون

ان شالله با کمک خدای بزرگ بقیه دندونامم با خوبی وخوشی جوونه میزنن ومن قدم قدم و آسه آسه به

 دنیای بزرگترها نزدیک ونزدیکتر میشم.آمینننننننننننن

دندون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

محبوبه
24 خرداد 91 3:44
قربون اون دندونای خوشگلت نانازی
ایشالا با دندونات چیزای خوشمزه بخوری قوی شی چاق و چله و تپلو شی

ممنون خاله عزیزم کسرا جونمو ببوس لطفا
نیلووو
24 خرداد 91 3:49
چه کیفی کردی پسمل خوشگل ... مامان خیلی گل و مهربونی داری عزیزم قدرشو بدون خودتم که ماهییییییییییی عشقم


ممنون خاله نیلو جونم سام رو از طرف من ومامانم ببوس
مامان جان
24 خرداد 91 7:24
محمد مهدی هم اولین دندونش رو در 5 ماه و 5 روزگی در اورد چه تفاهمیییییی


چه جالب .............مرضیه جون پسرامون خیلی شبیه هم هستن .همونطور که خودتم قبلا گفتی.
مامان کیان کوچولو
25 خرداد 91 15:49
عزیزم خیلی عالیه به سلامتی ایشالله

اینو بگم که دنیای آدم بزرگا زیادم خوب نیست البته خوب نه برای همه و لی خوب.....
به هر حال تو هم به اون روزا میرسی از حالا واسه پسر نازی مثل تو آرزوی بهترین ها رو دارم گلم


ممنون خاله سمیه مهربون.بوس برای خودت وگل پسر نانازت
عليرضا بابي آقا محمد رهام گل
25 خرداد 91 17:58
اينا به خاطر تغذيه صحيح و روي اصول مادر فداكارت پسرم
وقتي بزرگتر شدي و تونستي درك كني قدر مادرتو بدون
همه اينا = سرعت رشد دندونها


وهمچنین قدر پدرتو پسر نازنینم که توی تمام مراحل رشد تو حامی وپشت وپناه جفتمون بوده